poniedziałek, 14 listopada 2016

maszyna Łucznik 875 kupiona w 1998 roku

oto moja maszyna do szycia, zakupiona w 1998 roku, jak dotąd bez awarii jakichkolwiek, szyję dość często dla siebie, dla znajomych różne ciuszki przeważnie z Burdy, również dla domu dodatki różne, idealna do szycia lekkiego, nie jestem zawodową krawcową ale amatorką i dobrze mi to wychodzi

tak co 3 mce zdejmuję pokrywę górną, boczną i odkurzaczem na małych obrotach ściągam kurz, pyłki, olejem do maszyn naoliwiam, po każdym większym szyciu czyszczę bębenek i transporter

maszyna szyje dość cicho, lekko, nie mam problemów z szyciem dzianin, elastycznych materiałów, używam igły i nici do streczu, stopkę owerlokową, naprężacz nici górnej ustawiam na mniejszy (1-2)i sprawdzam jak szyje, też staram się nie za szybko szyć przez naciskanie pedała

na razie nie zamieniłabym tej maszyny na żadne nowsze modele, dla moich potrzeb jest idealna, a po dodaniu różnych stopek szycie jest wielokierunkowe, na drugim zdjęciu jest założony nowy uchwyt stopki typu matic (niski)



Dodałam żarówkę bagnet ledową i dodatkowo przyklejona pod ramieniem taśma ledowa z alliexpress, mam jasno i nie potrzebne duże światło przy szyciu 🤪
Zestaw 11 elementów z uchwytem stopki typu matic niski : uchwyt stopki typu matic (niski)
stopka do guzików
stopka do zawijania / obrębiania
stopka do dziurek
drucik ułatwiający równe pikowanie i stebnowanie
stopka do ściegu owerlokowego
stopka metalowa uniwersalna
stopka do przyszywania zamków zwykłych ( dwustronna)
stopka do stebnowania
stopka do przyszywania trzech gumek lub sznurków
stopka do ściegu krytego
pasują do wszystkich maszyn z chwytaczem wahadłowym Elny i Janome oraz do starszych Łuczników / Singerów klasa 800 (potrzebny jest uchwyt stopki nr. 501), do maszyn firmy Toyota, wszystkich modeli Brothera( mechaniczne oraz komputerowe), wszystkich maszyn firmy Juki (komputerowe wraz z mechanicznymi) jak również nowych modeli Singera, Łucznika

na moim Łuczniki 875 sprawdzają się doskonale, teraz mam więcej możliwości i ułatwień w szyciu domowym a uchwyt stopki i stopki łatwo nałożyć i dobrze się trzymają w szyciu, zakupiłam tutaj, szybka przesyłka za pobraniem po telefonicznym uzgodnieniu i podaniu danych adresowych... "zobacz TUTAJ"

mam jeszcze maszynę łucznik 877 zakupioną w 1988 roku, wystana na zapisy w kolejce w sklepie, jest sprawna, ale wymaga fachowej konserwacji i jeszcze będzie szyć, niech jest w rezerwie na wypadek awarii maszyny łucznik 875

tyutaj jest instrukcja obsługi maszyny Łucznik 877 .... http://maszynykrawieckie.shophurt.pl/instrukcja-obslugi-maszyny-do-szycia/lucznik-instrukcja-obslugi/lucznik-877-instrukcja-obslugi-maszyny-szycia/

9 komentarzy:

  1. Moja Droga z nieba mi spadlas.Tez mam Łucznika 875 tylko ja zakupilam w 95 roku i szyje super.Zastanawialam sie nad uchwytem matic do tej maszyny oraz zakupem stopek ulatwiajacych szycie.I dalas mi odpowiedz.Wielkie dzieki.To bardzo przydatny wpis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że wpis się przydał, stopki są przydatne, pozdrawiam i fajnego szycia życzę..👕

      Usuń
    2. Może się przyda taki "trik" z nićmi, u mnie się sprawdza http://mojehobby-handicrafts.blogspot.com/2017/01/sposob-na-zrywanie-nitki-na-zwykej.html?m=1

      Usuń
  2. Mam taką maszynę, ale zaczęła mi dziś strasznie supelkowac nIć w dolnym sciegu. Pomocy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może trzeba ją wyczyścić w bębenku, w talerzykach pędzelkiem wytrzeć, naoliwić, sprawdzić czy igła nie stępiona na czubku, czy nić dobrze nawleczona, ustawienie naprężenia, czy nici są dobre do grubości igły, materiału.

      Usuń
  3. Od razu powiem że ja amator, szyję raz ma jakiś czas. Wcześniej nie miałam problemu z tą maszyna:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może tutaj będzie pomoc https://szyj.pl/blog/7-rzeczy-ktore-powoduja-ze-maszyna-petelkuje-nici/

      Usuń
  4. Właśnie szukam pomocy co do maszyny łucznik 875.Pare dni temu dostałam właśnie taką maszynę i okazało się ze szyjąc materiał schodzi mi do brzegu i nie bardzo wiem co morze być tego przyczyną.

    OdpowiedzUsuń
  5. Powrotem mogą być złe ustawione ząbki ,muszą być ustawione równolegle do stopki .

    OdpowiedzUsuń